emiliasandh

Alla inlägg under september 2010

...

Av emilia sandh - 28 september 2010 21:27

gp ponnyn på lördag dåe taggar som fan har lärt mej knoppa nice köpt gpa hjälm jw kavaj osv.. dock så känner ja att ja inte hinner att blogga får stressa skit mycket.. så inte mycket bloggande men kommer bli bättre med det :) 

fick bli en söt bild på min lilla ponny ;) love to you! <3  

Av emilia sandh - 17 september 2010 16:57

  idag kommer min lillasyster vilma hit så ska vi ha en myskväll vi har inte träffats på såå lång tid! för er som inte viste så har ja en lilla syster som heter vilma då :) hon är 10 år och världens finsaste (L) ska  göra henne fion till bröllopet imron våran pappa ska juh gifta sej :) tänkte prova lite frisyr vad ja ska göra med mitt låånga hår ( som inte är löshår då) kanske lockar kanske rakt :) ja har inte ens bestämt mej va ja ska ha för kläder brååttom! nu ska bara vilma komma så drar vi till stallet så får hon rida lite grann eller om vi tar de imorn innan bröllopet :) får se vad hon tycker ska iaf dit och mysa med min bästaste ponny! love to you


bloggar mer sen när ja kommer hem :) bye bye bitches!      


loove Emilia<3

Av emilia sandh - 16 september 2010 20:53

idag har ja haft så jävla skoj! klassen är sjukt rolig oh allt! jag undrar helt ärligt varför alla lärare säger att vi är så pratsamma, stökig inte kan vara koncentrerade hahah oh de roligaste av allt är när en lärare komenterar ni är juh värre än jordbruks klassen! hahaha xD


funderar på om ja ska hoppa av specialidrotten.. asså visst de kan vara bra att hoppa lågt osv men att va typ 8 i en grupp med helt olika hästar som kan helt olika även bland ryttare ja menar inget illa om någon men de är lite störande ja sattsar juh.. så hoppar vi 50 cm på en HOPPLEKTION! eftersom jag red på hackamore så var colette jätte stark och lysna inte tillbaka något de ger mer om ja tränar för erika eller något.. nästa vecka tror jag att ja ska träna för emma emanulsson ( vet inte hur hon stavas) julia rider för henne och hon tycker att hon är jätte bra så de kanske de blir på en onsdag men colette kan juh inte gå 3 dagar i rad men har pratat med matilda om ja får låna hennes häst Freja som är 8 år och är STO med andra ord kan vara riktigt damp ;) men då får ja juh börja rida lite :D haha *blink*


fick alla rätt på provet idag :D haha var klar först dessutom ;) inte för de spelar någon roll men brukar göra så när ja tränar ja brukar tävla med mej själv hur fort de kan gå att skriva i alla ord oh när ja lärt mej så går de fort:) hah ja vet lite damp men så kan de bli när man är blond ;)


ochj sen en sak till ja vill skriva om är  att ja typ brytit kontakten med en tjej som ja har stått nära och som har betytt mycket för mej typ i 3 veckor ibörjan brydde ja mej inte alls men börjar känna av dom gamla tiderna som vi hade så kul.. men men man kan växa ifrån varandra "gå åt två olika håll" hoon är mer vad ska man säga fest tjej ja är mer en som gillar att sitta och grilla med kompisar vara ute oh rida och lägger ner hela min själ åt min häst så de finns inte så mycket tid över för sånt och när ja har de är ja för trött för att ha hållt på hela tiden.. fast de är jätte kul men krävande:)       


men nu skaja ta en dusch göra hårinpackning och ansiktsmask :) de kan ja behöva att coola ner lite eftersom ja var selt pist of över träningen :)


kramis kramis

Av emilia sandh - 15 september 2010 22:17

sitter nu och försöker trycka in   delar av hästen fick de idag och har prov på de imorn.. får man inte alla rätt så får man inte godkännt.. hmm..? skojj eller inte! de suger hårt   


dagens ridning: de gick väl sådär red på kaninebacken  som vi kaller de ett litet ställe i skog och utanför som man kan rida runt runt på tid.

viste inte vart ja skulle rida idag eftersom hon inte lyssnar på hackamoret så rida ut kände ja inte för om ja inte ville hänga med på en snabb ridtur vilket ja inte ville räckte med de som blev! så jäkla pigg är Colette haha kommer skämma ut mej imorn på specialidrotten! sten kommer tro att Colette är dum i huvet.. xD vilket hon är ibland men men ville juh ha en pigg ponny och nu har ja de fattar inte riktigt hur jag har lyckats förut fick jag juh rida med spårrar och spö för att hon var seg!!!  :O hahahah helt sjukt vad Colettis har förändrats då när ja blev överlycklig när ja kommit runt en clear round på 70-80 cm och nu tävlar ja medelsvår på lilla stumpan sjukt roligt :D


aja nu ska jag sova puss puss på er! lovya

Av emilia sandh - 15 september 2010 13:27

sitter i skolan just nu och skriver om hästens historia som vi har en inlämning på till nästa fredag! bläh! sen när jag har sluet ska jag åka till stan och köpa något till mamma för hon fyller år idag grattis på dej! 

sen blir det ridning får se hur ja rider idag hon är juh lite svår stoppad på hackaemore måste juh rida på de eftersom hon är väldigt torr i mungiperna..


hörs sen bitches :D

Av emilia sandh - 13 september 2010 21:57

ska jag fortsätta blogga här? eller fortsätte med blogg.se båda verkar bra, de blir bara såå lättare med bara en   

orkar inte skriva ett till inlägg behöver sova bort min förkylning nu om det går så gå in på www.emiliasandh.blogg.se 


godnatt sötnowsar!

Av emilia sandh - 13 september 2010 13:57

sjukgymnast, kolla på en massa kanske köpa en del saker på hästsporten, tandläkaren kommer till stallet oh rida

  sjuk har jag blivit oxå 


men såå himla skönt är att jag är ledig idag    bara för att vi var tvungna att vara med på uppethus i lördags på skolan..


bye bye  

Av emilia sandh - 13 september 2010 13:29

  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards