emiliasandh

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av emilia sandh - 18 maj 2011 22:27

nu kommer jag igång med tävlandet ordentligt med colette var juh som sagt i falköping förra helgen som gick bra med två placeringar :)

nästa blir juniaden i Mariestad 5 juni Lb+5 och La,

och alingsås tror ja de va den 11 Lb och ponny berby.

de ska bli roligt med derby har aldrig tävlat de förut men de ska nog gå bra tränar juh träng för tillfället :) oh den går i La.

egentligen skulle ja tävlat den 28 maj tror jg i trollhättan La-msvb men de blev inget med det.. kände att de blev lite mycket med tre tävlingshelger i rad.


v. 22 kanske jag åker med star på min första tävling i götene :) blir bara en lokal Ld-Ld+5 :) alltså 90-95, fast de är bara om de går bra hon har juh krånglat en hel del innan men nu när dressyren börjar släppa kanske de blir bättre i hoppningen ;)


Love ya!

Av emilia sandh - 18 maj 2011 22:13

nu går det bara bättre och bättre med Star :) gick helt aaamazing idag!

trot eller ej men jag dissade mina animoridbyxor och hoppsadelnn.. helskodda ridbyxor, dressyrsadel, benlindor, av med martingallen.. ah shit iktigt stolt kan man säga ;) hah neh men rider typ aldrig i dressyrsadeln och rider jämt i jw eller animo ridbyxor men märkte idag vilken skillnad de är på dom, visst både animo och jw är as sköna men jws kan va så himla hala när man rider dressyr;) så petig man kan va;)

(tror inte ja har haft mina animo på någon bild på bloggen slänger upp en)


men iaf, star gick så sjuuukt fint, som en riktigt dressyrhäst,

fast som sagt red på hack hon har juh lite skav över munnen så de får vila lite. asso hon blev lite tung ibland men då släppte ja bara och lät henne bära sig själv oh då gick de bra en stund tills ja fick göra om det. hack har juh en sån effekt att de trycker i nackbandet så inte konstigt att hon blir låg;)


Colette: igår var det träng på specialen, de gick väl helt okej men ja rider inte så effektivt oh så blev hon lite överladdad och stegrade ett par gånger och lite väl pigg på hindrena men de funka :)

idag fick hon sig en uteritt ganska kort eftersom de är hoppning imorn, haha lilla skrutten säger ja bara.. jag tror den damen har fått vårkänslor för de har varit ett tag nu som hon kan bli helt tokig när jag är ute vissa dagar kan hon jobba på hur fint som helst på vägarna men som idag var det bara att acceptera att de var en bus dag bara avtravningen blir lugn och avslappnad så är jag nöjd annars brukar ja gå in i paddocken som är precis brevid och trava av:)

  syns inte jätte bra men här är dom iaf :)


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards